Інтелектуальні ігри



Відгадай казку
1.    В якій казці один довгожитель, не користується успіхом у жінок, вчиняє викрадення молодої і красивої дівчини з метою вступу в шлюб, а інший персонаж, який не має достатнього життєвого досвіду, розкриває секрет довголіття і повертає собі законну дружину?
«Царівна-жаба».
2.     В якій казці одна дама використовує добрий вчинок свого   чоловіка для збагачення і просування по службових сходах, але згодом втрачає все через безмірну тяги до стяжательству?

«Казка про рибака і рибку» О.С. Пушкіна
.
3.    В якій казці жінка невизначених років надумав викрасти чужу дитину, використовуючи для цього літальні апарати, оспівані співаком і композитором Євгеном Мартиновим? Одночасно в казці вирішується проблема збору врожаю.

«Гуси-лебеді».

4.    Героїня якої казки, одягнена в дорогу, не має державного клейма шубу, з'явилася в гості, та так і не захотіла піти звідти - дуже вже їй сподобалася архітектура будови? До кого тільки не звертався господар про виселення гості, поки її дії не були кваліфіковані як незаконне захоплення житла.
«Заяча хатинка».



Дискусійний клуб знавців права
Ситуація 1
Мати. Скільки разів тобі говорити - після 11 години вечора ти повинен відправити своїх гостей по домівках! Ваша жахлива музика діє на нерви.
Син. Але, мамо! Ти ж все одно в 11 ще не спиш. Крім того, маю я право на свободу асоціацій і свободу мирних зібрань?
Провідний. Про що потрібно знати мамі, щоб грамотно відповісти на питання, поставлене її неслухняним сином? (Стаття 15 Конвенції, яка стверджує право дитини на свободу асоціацій та мирних зібрань, має і пункт другий, який передбачає певні обмеження. В цьому випадку поведінка сина обмежує права і свободи інших осіб, які проживають у цій квартирі (та й в цьому будинку!), і є порушенням громадського порядку.)
Ситуація 2
Учень. Маріє Іванівно! Я до вас на історію більше ходити не буду. Навіщо вона мені, якщо я буду шофером? Та й самі ви історії не знаєте, плутаєтеся часто, уроки у вас нецікаві. Нехай нам іншого вчителя історії знайдуть, розумніше.
Вчитель. Як ти смієш зі мною так розмовляти?
Учень. Смію, Марія Іванівна! У мене є право вільно формулювати погляди з усіх питань, що стосуються мене. А ваше викладання мене стосується, бо я від нього вчора потерпілий - мене за вашу двійку, знаєте, як покарали? Не дозволили в кіно сходити. Так що на ваші уроки я ходити більше не буду!
Провідний. Звичайно, всі ми розуміємо, як бути покараним. Часто сердимося на вчителя - він винен у всіх наших бідах. Але тим не менш закон на боці Марії Іванівни. Чого не можна припускатися, заявляючи про свої права? (Не можна допускати, щоб постраждала репутація інших людей. Стаття 13.)


Ситуація 3
Провідний. Сидоров розбив вікно в школі. Це бачили його однокласники та повідомили класної керівниці.
Вчитель. Сидоров, ах ти негідник! Це ти розбив вікно! Тепер ти в мене не втечеш!
Сидоров. А що, Сидоров? Ледь що, відразу Сидоров! Ви самі бачили?
Вчитель. А мені бачити не треба. Весь клас підтвердить. Ходімо-но, голубе, до директора!
Сидоров. А ви спочатку доведіть, потім і до директора підемо. Але ви ж ще й винною опинитеся, тому що порушили Повагу моєї особистості і презумпцію невинності - основні гарантії Міжнародного права!
Провідний. Роз'ясніть, будь ласка, ситуацію. (У статті 28 сказано, що шкільна дисципліна повинна підтримуватися з допомогою методів, які відображають повагу людської гідності дитини. Що ж стосується презумпції невинуватості, то про неї йдеться лише у зв'язку з порушеннями кримінального законодавства (стаття 40), що до даного факту відношення не має. В наявності чиста випадковість, яку ще якось можна пов'язати з порушенням шкільної дисципліни у тому випадку, якщо вікно було розбите навмисно.)
Ситуація 4
Мама. Синку, я йду, прибери, помий за собою посуд, сходи в магазин.
Син. Мамо, у мене завтра контрольна.
Мама. Так вирішиш ти свої задачки! Не можна ж залишати в хаті безлад.
Син. Конвенцією з прав дитини я захищений від виконання будь-якої роботи, яка слугує перешкодою у здобутті освіти.
Провідний. Як ви дозволите подібну ситуацію? (Самообслуговування не може бути перешкодою в одержанні освіти. У статті 32 мова йде не про домашню посильну працю, а про економічну експлуатації, прийомі на роботу і умови праці дітей.)



 «Жаргон»

Зрозуміло, що кожна вікова група, категорія людей, які потрапляють у руки криміналістів, докорінно відрізняється своєю мовою. Цікаво, як на їхньому діалекті звучать знайомі для вас слова? Наприклад.
1. Щоденник – чорне і червоне.
2. Учитель із журналом – людина з рушницею.
3. Учитель сердиться – Фантомас  розбушувався.

1. Їдальня –
2. Кінець навчального року –
3. Відмінники в класі –
4. Перший клас на перерві –
5. Чергові по школі –
6. Підказка на уроці –
7. Класний керівник –
8. Двійка за підказку –



«З історії права»
1.    Яка країна є батьківщиною юридичної освіти?

                                           (Давній Рим.)

2.    Коли і хто відкрив першу приватну юридичну школу?
3.     
                              (I ст. н. е.;  юрист Сабін в Римі.)

4.    Яке право вважалося основоположним для підготовки юриста в Європі до XV ст.?
                                     (Римське право.)

5.    Ким з великих філософів минулого введений у науковий оборот мови термін «правова держава»?
6.     
                        (Кантом у роботі «Панування права».)
5. Хто зі знаменитих гуманітаріїв отримав юридичну освіту?
 (А. Григор'єв - поет, критик; Островський А. - драматург; Е. Вахтангов - режисер; К. Ушинський - педагог; Л. Андрєєв - письменник.)
6. Хто така Феміда?
(. Богиня правосуддя в грецькій міфології. Зображується з пов'язкою на очах - символ неупередженості, тримає в одній руці терези, а в іншій - караючий меч. На одну чашу ваг повинно бути покладено вчинений злочин з усіма пом'якшуючими і обтяжуючими обставинами, а на іншу - відповідне йому покарання. Чаші ваг повинні ходиться в рівновазі.)




«Інтелектуальний штурм»

Запитання для учнів 9 класу.
1. Здатність особи своїми діями здійснювати права та обов'язки.
(Дієздатність.)
2. Гімназія та школа — це юридична чи фізична особа?
(Юридична.)
3. Адміністративне правопорушення — це проступок чи злочин?
(Проступок.)
4. Стихійне лихо — це юридична дія чи подія?
(Подія.)
5. Соціальні відносини, що регулюються нормами права.
(Правовідносини.)
6. Правила поведінки, що встановлює церква для віруючих.
(Релігійні норми.)
7. Нормативні акти правотворчих органів, що видаються на основі
закону.
(Підзаконні.)
8. Кожна людина від народження є фізичною чи юридичною особою?
(Фізичною.)
9. Особливо небезпечний вид правопорушення.
(Злочин.)
10. Захист суверенітету та незалежності належить до зовнішніх чи внутрішніх  функцій держави?
(Зовнішніх.)

Запитання для учнів 10 класу
1. Здатність особи, групи людей, держави нав'язувати свою волю іншим
людям.
(Влада.)
2. Закріплена в законодавстві здатність особи мати юридичні права і нести  юридичні обов'язки.
(Правоздатність.)
З. Яка відповідальність настає в разі завдання матеріальних збитків?
(Матеріальна.)
4. Федерація — це форма правління чи державного ... Щодалі?
(Устрою. )
5. Чи настає відповідальність за правопорушення, скоєне через необережність?
(Так.)
6. Що регулює найбільш важливі суспільні відносини — норми права чи  моралі?
(Права.)
7. Будь-яке суспільне небезпечне протиправне, винне діяння чи бездіяльність,  що спричиняє юридичну відповідальність.
(Правопорушення.)
8. Монархія належить до форм правління чи форм політичного режиму?
(Правління.)
9. Яка влада здійснює в державі правосуддя?
(Судова.)
10. Особа, що вчинила правопорушення.
(Правопорушник.)



Літературно-правові завдання
1.Пригадайте мультиплікаційну стрічку «80 днів навколо світу». Дію­чими особами цієї строчки були Філіас Фог, Паспорту, Містер Фікс. За деяких причин Містер Фікс заздалегідь знав, куди прямує Містер Фог і Паспорту. Як він про це дізнався і які Конституційні права при цьому були порушені?
2.Пригадайте відому казку «Снігова королева». Могутня королева ви­крала Кая та перемістила його до Лапландії, бажаючи зробити його своїм спадкоємцем.  Які Конституційні права при цьому були пору­шені?
3. Пригадайте казку «Дюймовочка». Героїня потрапила в складну ситу­ацію, була викрадена Жабою, яка хотіла видати її заміж. Які права були порушені?
4.Пригадайте відомий роман А. Дюма «Граф Монте - Крісто». Головний герой здолав усі труднощі та став досить заможною та титулованою людиною завдяки знайденому скарбу. Як ви вважаєте, чи мав він пра­во привласнювати цей скарб?
5. Як би ви розв'язали суперечку між котом Матроскіним і собакою Ша­риком щодо того, хто є власником телятка, що народилося від корови, яку Матроскін узяв в оренду? Мотивуйте свою відповідь.
6.Наскільки правий був Остап Бендер, коли звертався до громадяни­на Корейка, як «юридична особа» до «юридичної особи»? Мотивуйте свою відповідь.

7.Казка «Вовк і семеро козлят».
Який злочин учинив Вовк?

8.Чи порушив закон Буратіно своїм небажанням вчитися?




Музична скарбничка
1. Виконується пісня «Нічого на світі краще немає...» (музика Р. Гладкова,    слова Ю. Ентіна) з м/ф «Бременські музиканти».
Питання: про яке право співається в цій пісні?
(Про право на свободу пересування і про право на свободу мирних зібрань.)

2. Виконується пісня «До чого дійшов прогрес» (музика Е. Крилатова, слова Ю. Ентіна) з к/ф «Пригоди Електроніка».
Питання: про яке право співається в цій пісні?
 (Про право на користування благами науково-технічного прогресу.)

3. Виконується пісня «Чого вчать у школі» (музика Ст. Шаїнського, слова М. Пляцковського).
Питання: про яке право співається в цій пісні?
 (Про право на освіту.)

Комментариев нет:

Отправить комментарий